Mandalorian-spel van Respawn - Wat hadden we kunnen verwachten?

02 Maart 2024, 17:47 / by Tom Schwiha
Mandalorian-spel van Respawn - Wat hadden we kunnen verwachten?

De recent geannuleerde Mandalorian-game van Respawn Entertainment had een droom kunnen zijn voor fans van Star Wars en first-person shooters. Ondanks de anticipatie en het potentieel dat velen zagen in dit project, werd het uiteindelijk geannuleerd, wat veel fans teleurstelde en vragen opriep over de "wat als"-scenario's.

Een kijkje achter de schermen

Volgens Insider Gaming, die als eerste berichtten over de ware plannen van Respawn's nu stopgezette Star Wars FPS, was het spel nog ver verwijderd van de release, maar sommige mechanische elementen en zelfs hele levels waren al in een vergevorderd stadium.

Het spel zou spelers door het universum hebben geleid naar verschillende planeten, elk met unieke biomen en snel, meeslepend gameplay waar Respawn om bekend staat.

Een thuis voor Mandalorianen

De kern van het spel zou een centrale 'basis' vormen die diende als operatiebasis. Hier zouden spelers toegang hebben gehad tot een arsenaal, een upgrade-station en zelfs hun eigen schip. Hoewel het onwaarschijnlijk is dat Pedro Pascal's Din Djarin de hoofdrol zou hebben gespeeld, beloofde het spel toch een opwindende ervaring te worden.

Met jetpacks, een verscheidenheid aan wapens en gadgets, en Doom-achtige takedowns, zou het spel alles hebben geboden wat je zou kunnen wensen van een Mandalorianen-spel.

Vijanden op elke hoek

Spelers zouden zich een weg hebben moeten banen door hordes stormtroepen, uitgerust met verschillende wapens, van blasters tot raketwerpers. Naast deze vijanden zouden spelers ook lokale weerstand op de verschillende planeten hebben kunnen tegenkomen.

Insider Gaming meldde ook "baasachtige vijanden" zoals AT-ST's, die af en toe zouden verschijnen om het de spelers moeilijk te maken.

Een onvervulde belofte

Het Mandalorian-spel van Respawn had ongetwijfeld een intense, zeer mobiele shooter vol gevaren en geneugten kunnen worden. Gezien de expertise van Respawn in het ontwikkelen van hoogwaardige FPS-games en de populariteit van de Star Wars Jedi-serie, was er weinig twijfel over het potentiële succes van het spel.

Echter, ondanks de populariteit van de Mandalorian TV-serie en het duidelijke potentieel van het spel, besloot EA het project te schrappen als onderdeel van hun recente bezuinigingen. De annulering van dit project en van het beruchte 1313 laat fans opnieuw teleurgesteld achter, terwijl de hoop op een nieuwe bounty hunter-game verder afneemt.

Over de auteur