Dead by Daylight - Ontwikkelaarsupdate

06 Oktober 2023, 11:24 / by Fabian Rossbach
Dead by Daylight - Ontwikkelaarsupdate

Hallo geesten en spoken!

De ontwikkelaars zijn terug met een nieuwe ontwikkelaarsupdate waarin ze alle aanpassingen behandelen na onze laatste openbare testbuild (PTB). Tijdens deze PTB hebben ze enkele grote veranderingen geïntroduceerd, waaronder het nieuwe anti-face-campingmechanisme en een herziening van de vaardigheden van de Schädelhändler. Jullie hebben de ontwikkelaars veel feedback gegeven en we willen enkele aanpassingen delen die ze zullen doorvoeren wanneer deze update live gaat!

De Schädelhändler

Met de herziening in de PTB wilden de ontwikkelaars de frustrerende strategieën aanpakken die ontstonden door de werking van de vaardigheden van de Schädelhändler. Hoewel ze tevreden waren dat ze geen gen-verdedigingskracht meer was, merkten velen op dat ze in een zwakkere staat werd achtergelaten. De bedoeling van deze update is echter niet om deze killer in het algemeen te verzwakken.

Scannen

Tijdens de PTB hebben veel Killers moeite gehad met het scannen van overlevenden met hun drones. Om ervoor te zorgen dat hun ogen in de lucht echt martelwerktuigen zijn, hebben de ontwikkelaars een aantal wijzigingen gepland.

  • Ten eerste ontdekten ze dat drones altijd met de klok mee draaiden en daardoor minder vaak overlevenden konden scannen. Om dit op te lossen, kan de Schaduwhandelaar nu de draairichting van hun drones tijdens de radaroperatie omschakelen.
  • Ten tweede was het beheer van drones voor sommigen wat stressvol. Om dit op te lossen, kunnen drones nu op elk moment worden teruggeroepen en het terughalen van een drone leidt niet langer tot een afkoeltijd.

Ogen in de lucht

Ten derde hebben de ontwikkelaars een aantal kleinere aanpassingen gedaan om het moeilijker te maken voor overlevenden om het effectieve bereik van een drone over te steken zonder gescand te worden. Ten slotte hebben ze de initialisatietijd van de drone verlaagd naar 0,3 seconden (was 1,5 seconden).

Anti Face-camping

De Anti Face-camping-mechanisme is hier - en ook de Killer. Dit mechanisme is bedoeld om overlevenden weerstand te bieden in enkele van de ergste gevallen van camping. Er waren echter een paar ruwe randjes die de ontwikkelaars willen verfijnen voordat het live gaat.

Respijtperiode

Een van de meest voorkomende kritieken op dit mechanisme was de manier waarop de teller meteen begon te vullen voordat de Killer zelfs maar weg kon gaan. Er zal nu een respijtperiode van 7 seconden zijn voordat de teller begint te vullen nadat een overlevende is opgehangen.

Stervende en gedragen overlevenden

Tijdens de PTB beïnvloedden stervende en gedragen overlevenden niet de vullingsnelheid van de teller. Daarom zal het sterven de teller nu vertragen (alsof ze stilstaan) zolang ze in de buurt zijn, en gedragen overlevenden pauzeren nu volledig de voortgangsbalk.

Verticaliteit

Tijdens de PTB-tests behandelde deze functie horizontale en verticale afstanden gelijkwaardig. In een latere update zal de teller echter sterker worden beïnvloed door de horizontale afstand dan door de verticale afstand.

Perk-updates

De ontwikkelaars hebben veel feedback ontvangen over de twee perks die zijn aangepast in deze PTB.

Stille achtervolging

De ontwikkelaars hebben aanvankelijk de terrorradiusvermindering voor elke token verhoogd, hoewel velen dit nog steeds niet erg aantrekkelijk vonden. Bij de release van de update zal Stille achtervolging een herziening krijgen.

Achtergrondspeler

Deze perk wordt meestal gebruikt om teamleden te redden. Daarom zorgt Achtergrondspeler er nu voor dat je gedurende 5 seconden met 200% snelheid sprint (was 150%) wanneer de Killer een stervende overlevende oppakt.

De Vallensteller

De ontwikkelaars waren verheugd over de positieve reacties op de aanpassingen die we hebben gemaakt aan de Vallensteller. De berenvallen van de Vallensteller zullen dichter bij de generatoren spawnen.

Gespleten Vierkant

Ten slotte hebben we nog een paar aanpassingen gepland voor het Gespleten Vierkant. De ontwikkelaars hebben feedback ontvangen dat de kracht van bepaalde paletlussen en het totale aantal pallets zijn gecontroleerd en het aantal spawnende pallets is licht verminderd.

Dat brengt ons aan het einde van deze ontwikkelaarsupdate! Bijna alle aanpassingen die in deze post worden genoemd, zullen beschikbaar zijn wanneer de update wordt uitgebracht, met de rest in een kleine patch kort daarna. We kijken uit naar jullie meningen!

Over de auteur